torsdag 27 augusti 2009

Nu tänker jag vara ärlig. Helt, fullkomligt ärlig. En tanke slog mig precis, att jag kanske ska ta bort alla konton jag har på internet. Då menar jag Bloggen, Bilddagboken, & tillochmed msn! Jag orkar inte ödsla så jävla mycket tid vid datorn som jag faktiskt gör. Jag skulle slippa irritera mig på värdelösa bloggerskor runt om i landet som stavar "Provocera" helt åt helvete fel. "Provecera" Vad fan är det?! Jag skulle slippa se äckliga fjortisar och deras bildtexter på bilddagboken och slippa skriva "Intehär" på msn varje gång jag går ner för trappan i 5 minuter. Jag skulle slippa känslan av att jag måste skriva meningslösa inlägg i bloggen. Jag vill inte det. Jag mår inte bra av sånt. Framförallt skulle jag slippa eländet att få ångest över precis allt på internet! Dessutom har jag tänkt på en sak, att om man tillexempel spelar ett spel och så dör man. Då tar det kanske 5 sekunder att börja om igen. Dom 5 sekunderna känns som år. Det är ganska sjukt. Man får ju damp, för man vill ju att det ska ta en halv sekund.

Buddhister kör på principen att aldrig försätta sig i en situation som gör dem upprörda. Det är så jävla klokt, så sjukt, otroligt, underbart klokt. Jag menar det. Jag önskar att jag hade den tankebanan, att bara säga ifrån och strunta i sånt man helt enkelt inte känner för att göra. Jag borde verkligen lägga av med allt. Och jag ska tänka på det. Det ska jag. Men för tillfället måste jag duscha. Sen sova. Godnatt.

Inga kommentarer: