söndag 6 september 2009

Jag måste sluta klaga.
Vaknade vid 9, somnade om och gick upp vid 1. Skönt att få sova, det har varit lite svårt på sistone, men jag överlever ju. Jag hade egentligen inte tänkt göra något alls idag, eller, tanken från början var ju att kolla på Ultimaten, men sen ångrade jag mig och bakade muffins istället. Jag hade morgonrocken på mig och skulle liksom inte göra någonting sen, men så påminde mamma mig om att vi skulle fira Alicias mamma vid halv 4. Så jag fick ändå duscha och göra mig i ordning. Nu har jag feber.

Lyssnar på A fairytale of new york, det är en julsång faktiskt. Men jag blir lycklig av den, så det gör inget. Jag kommer ihåg att jag satt på golvet i mitt rum och lyssnade på den halva natten på julafton, då var jag verkligen glad. Jag vill att det ska bli jul. Eller mest jullov, men då ingår ju julen.

Ikväll ska jag bara ta det lugnt, inte anstränga mig alls, så febern kanske sänks, för jag måste till skolan imorgon i vilket fall som helst, har egentligen inget val. Så ikväll ska jag undvika att tänka på alla måsten, dom fixar jag imorgon.

I veckan måste jag till stan och handla lite nytt smink, och fixa en praoplats innan onsdag, fast jag kan "i värsta fall" få praoa hos Agneta, Alicias mamma. Ska också skriva klart min SO-uppsats, jag skiter i hur den blir nu. Bara den blir klar. Jag ska också städa mitt rum! Det var ett tag sen. Måste till Apoteket också, MUCOANGIN, för min hals. Fast den här gången får jag inte överdosera, om man kan kalla det det. Haha. På torsdag ska jag äntligen fixa håret, det är för risigt nu. Det känns inte lika stressigt nu när jag har skrivit upp alla måsten, det ordnar sig nog.

Nu ska jag gå ner och hämta en snygg muffin(s?) som jag lyckades baka idag, och fortsätta lyssna på min älskade jullåt. Byebye.

Inga kommentarer: