tisdag 28 juli 2009

Blubb..

Orkar inte skriva så mycket om idag, men var i princip med Alicia hela dagen. Vi spelade fifa ett tag, & lite annat. På kvällen sprang vi, i sportbh tillochmed, tur att ingen såg oss. Sen blev det att cykla till pizzan! Hälsade på hemma hos Jossan en stund sen också.
Rolig dag, det var länge sen jag faktiskt gjorde något!

Mitt filmtittande gick åt helvete igår. Det syntes för det första ingenting på teven, men ljudet fungerade. Det är alltid något fel på allt som är mitt. Alltid. Självklart försökte jag lösa dilemmat genom att kontrollera scartkontakten, (?) prova att byta scartsak & trycka på alla knappar på fjärrkontrollen. Inte fan fungerade någonting. Mitt tålamod är inte att skryta med, så jag svor väl där ett tag & tyckte rysligt synd om mig själv. Jag höll nästan på att börja gråta, det är något med mig och teveapparater. Humöret blev inte bättre av att jag råkade elda upp en kontakt heller. Nu i efterhand kan jag inte låta bli att undra varför i helvete jag skulle ställa ett stearinljus bland ett dussin kablar. Inget fungerade, jag trodde inte det var sant. Alltid händer sånt här mig! Tillslut tog jag till det sista alternativet, våld. Inte till hundra procent för att laga den, utan mer av ren ilska. Jag slog till den. Stackarn, jag var verkligen inte nådig. Sen blev jag glad igen. Bilden kom tillbaka! Det blev American Pie, fortfarande lika dålig, men det fick bli den.

Nu ska jag kolla på En riddares historia, den verkar riktigt bra!

Inga kommentarer: