måndag 31 augusti 2009

Kom nyss hem från skolan, så nu dricker jag kaffe och pratade precis med mamma i telefon. Är lite stressad, för pappa kommer om en halvtimme och hämtar mig. Sen blir det att plocka upp Alicia & Amanda och åka in till Örebro. Ska möta Tomas och käka i stan och sen kolla på ÖSK - Gefle. Hinner inte göra någon SO alls, som jag hade tänkt, men det blir ju skönt att slappna av med fotboll ikväll istället, tyckte mamma. (L)

Hade lite panik imorse också. Mamma väckte mig vid halv 7 och sa något i stil med "jag åker nu, så somna inte om." Nejnej, det skulle jag ju inte göra. Ellen fick väcka mig igen kvart över 7. Jag tänkte bara på att vi börjar halv 9 idag, så bråttom hade jag inte. Käkade frukost och läste tidningen till klockan 8, då det började gå upp för mig att jag skulle vara på skolan om en halvtimme. Jag hoppade in i duschen, och fick skynda mig som fan med sminket. Hann inte ens platta håret. Fint. Precis halv 9 stack jag hemifrån och lyckades bara komma exakt 12 minuter försent. Inte så illa ändå.

Men nu ska jag iallafall platta håret, det ser hemskt ut. Det gör det alltid efter en dag i skolan, det måste vara något med atmosfären?

Jaja, nu taggar jag Behrn & ÖSK!

Inga kommentarer: